Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

„Rusi dolaze“ ili domoljublje za početnike

Komentari (16) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 08 decembar 2008 23:33
Branko KVO
Ne tako davno,ako me pamćenje dobro služi baš 1999,posle bombardovanja,pred očekivani FEST,javno se postavljalo pitanje ima li smisla nakon svih tragedija praviti FEST,svetski festival u razrušenom,izmrcvarenom Beogradu.Tada sam na televiziji čuo,mislim od reditelja iz Izraela,inače tih dana gosta u Beogradu,jedno sasvim interesantno razmišljanje: Šta bi Vaši neprijatelji više voleli da uradite....da održite ili ne održite festival?I zaista,šta bi naši neprijatelji danas više voleli? Da u Srbiji postoji ili ne postoji gasovod(i po neki ventil istini za dušu),da radi i da nas snabdeva ruska naftna kompanija ili ne,ili,ne daj Bože,da imamo ili nemamo kakvo-takvo oružje za odbranu ili ne itd.itd.Ne verujem da ijedan Srbin u današnje vreme želi da išta poklanja ako na tome može da zaradi pa bi bilo najbolje da se u pozadini,zaista i jedino,radi o ceni.To pitanje realne cene se,međutim,postavlja "na vrh a ne na dnu njive" Biće,ipak,da se neko sada ljuti ili što nije bio u pregovaračkoj grupi ili što je do pregovora uopšte došlo.Kolumni G-dina Vukadinovića priložio bih pitanja,moje dileme,u čijim je odgovorima,moguće,i nova dimenzija dosijea "NIS": 1) Hoće li Vojvodina zaista dobiti traženih 90% novca od prodaje NIS-a i čiji je,u stvari,NIS?
2)Da li je politika IV Vojvodine,u osnovi u saglasju sa politikom DS-a ili G-17?
Preporuke:
0
0
2 utorak, 09 decembar 2008 04:14
dragoljub p.
Vreme ce pokazati da ce ovaj Ugovor, spasiti Srbiju od planiranog brisanja sa egistencijalne karte sveta. Prvo ekonomije onda i drzave.To je upravo ono, sto nasi nepijatelji i njihovi pijuni ne zele da se desi.
Preporuke:
0
0
3 utorak, 09 decembar 2008 08:29
MP
Slicno razmisljam.Vicu oni nama "Evropa nema alternativu"(doduse sve tise),vicemo mi njima "svet nema alternativu"(doduse sve glasnije),al izgleda da su jos uvek pata karte.
Preporuke:
0
0
4 utorak, 09 decembar 2008 19:23
Ripli
Autor teksta pokazuje nekompetenciju u ekonomiji. Argumenti liberalnih ekonomista protiv prodaje NIS-a Rusima nisu nacionalisticki, vec anti-etatisticki; rec je prodaji drzavnog preduzeca Srbije drzavnom preduzecu Rusije bez tendera, direktnom pogodbom, sa vrlo verovatnom korupcijom kao sastavnim delom aranzmana i sa sigurnim produzenjem monopola GASPROMA na uvoz nafte do 2014. Sta liberalno Vukadinovic vidi u prepustanju domaceg energetskog monopola drzavnoj kompaniji strane zemlje, a uz to diktature, sa istorijom koriscenja energetskih resursa za disciplinovanje i zastrasivanje manjih zemalja?

Dakle, kad neka americka ili ruska privatna kompanija kupuju preduzece u Srbiji to je jedna prica, a kad ruska drzavna kompanija koju vodi politicko-kriminalna klika vrlo blsika Kremlju i ciji je dojucerasnji sef danasnji predsednik, kupuje monopolsko preduzece u energetici uz garancije nastavljanja monopola - e onda je to bogami sasvim drugacija stvar. Zalaganje za privatizaciju i opstu liberalizaciju uz protivljenje ovakvoj prodaji NIS-a je "kontradikcija" samo za neznalice ili za manipulante (ili i jedno i drugo). Niko od liberala o kojima govori Vukadinovic nikad nije rekao da NIS ne treba privatizovati sto pre i liberalizovati trziste sto pre takodje (a sve u skladu sa starom liberalnom "dogmom"), te je Vukadinoviceva mastovita saga o prihvatanju nacionlizma/patriotizma od strane liberala bez smisla.
Preporuke:
0
0
5 sreda, 10 decembar 2008 02:34
Monti
Ova prodaja NIS-a po mom dubokom ubeđenju u stvari spašava Vojvodinu od odcepljenja od ostatka Srbije. Tom velikom interesu koji je kupio NIS, je vrlo bitno da je zemlja celovita, da je gasovod u celoj svojoj dužini u jednoj zemlji, da su dve rafinerije i veliko skladište gasa u jednoj zemlji. Ako je cena celovitosti Srbije 400 mil. EUR za NIS plus gasovod i izvesno snadbevanje ruskim gasom i naftom u narednim godinama, onda ja pristajem.
Preporuke:
0
0
6 sreda, 10 decembar 2008 11:23
Beba
Hvala Vam za odličan tekst i krajnje objektivan pristup ovoj važnoj temi.
Preporuke:
0
0
7 sreda, 10 decembar 2008 23:59
Ljut
Da, da, JuEs Stil je jedna lepa inokosna, privatna firma u rukama slobodno mislećih preduzetnika. Pa zašto se onda njihov ambasador onako borio za njih? U čijem je vlasništvu Merkator?
Smešno.
Odličan tekst ĐV.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 11 decembar 2008 11:34
Vladimir Celeketic - Zambija
Prema jednom komentaru ovde ispada da nema korupcije i kriminala ako je firma privatna. I sta uopste znaci "privatna firma" kada govorimo o firmama ovih razmera?
Da na Zapadu postoji vladavina prava kao sto kazu, a ne postoji, polovina tih privatnih firmi bi bilo zatvoreno i njihova rukovodstva bi bila u zatvoru. A zasto to nije tako vrlo je jednostavno objasniti. Te firme i njihovi vlasnici su, u stvari, vlasnici zapadnih drzava.
Pitanje saradnje u strateskim oblastima sa Rusijom je od zivotne vaznosti za Srbiju. U svim oblastima, narocito u vojnoj, naucnoj i energetskoj. Sta sprecava Zapad da ponovo bombarduje Srbiju? Da nisu neki "principi" i "prava"? Sastavili bi nas opet samo da im se isplati. Dok god nas ne uguraju u NATO i posalju da ratujemo za njih. A sta ce Zapad lakse da bombarduje: trafo stanicu koja napaja srpsko postrojenje ili trafo stanicu koja napaja rusko postrojenje? Uostalom, nafta i gas svakako bi u Srbiju dolazile iz Rusije bez obzira ko je posrednik u zemlji.
Srbija konacno treba da shvati da je Rusija jedina velika zemlja sa kojom se moze biti u savezu bez neprestanog maltretiranja i nenormalnih zahteva.
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 11 decembar 2008 12:07
Sremica
Izvanredan i jednostavan tekst! Divim se Vašoj srčanosti, Vukadinoviću!
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 11 decembar 2008 12:09
Za Montija
Potpisujem svaku Vašu reč i pozdravljam Vas! Sremica
Preporuke:
0
0
11 četvrtak, 11 decembar 2008 17:38
Milan Kacarevic
Gospodine Vukadinovicu, zasto Vam ne ide u glavu da “…neko bez trunke stida, ograde ili objasnjenja…moze danas da govori i pise suprotno od onoga sto je govorio juce”, ako taj neko ne zna sta je stid? Uostalom, nije to “izum” nasih politicara i “eksperata” (neo)liberalne ekonomije. Jos je 1950. nemacki kancelar Adenauer – kada ga opozicija napala da hoce ponovo da naoruza vojsku, iako je godinu dana ranije u javnosti saopstio da je izricito protiv toga – bez trunke stida rekao: “sta mene interesuje moje jucerasnje brbljanje” (was interessiert mich mein Geschwätz von Gestern) i sa tom recenicom usao u istoriju nemackog parlamentarizma. I njegov srpski kolega, gospodin Djindjic, nam je porucio da “kome je do morala neka ide u crkvu” a predsednik Srbije obecao 200.000 radnih mesta, ako bude izabran za predsednika, da bi nekoliko meseci kasnije na sastanku njegove stranke u Subotici opomenuo clanstvo, da se postojeca radna mesta moraju sacuvati; obecana radna mesta nije uopste pominjao. Ili gospodin Djelic, koji nas vec godinama svake godine, sigurno, uvodi u EU a njegov kolega Dinkic od 5. oktobra donosi “Miloseviceve” milijarde sa Kipra koje, valjda zbog talasa, nikako da “doplivaju” do srpskih obala. Ocekivati od takvih ljudi da znaju sta je stid je, blago receno, naivno, sto ne znaci da i medju politicarima nema casnih ljudi koji su, ipak, samo izuzeci koji potvrdjuju pravilo. Ali, u pravu ste, gospodine Vukadinovicu, ako od profesionalaca, od kojih su neki professori na univerzitetu, ocekujete, da, ne samo u strucnim krugovima nego i u javnosti iznose cinjenice, bez obzira na trenutnu politiku i interesse domacih ili stranih mesetara.
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 11 decembar 2008 17:39
Milan Kacarevic
Ima i medju njima, kao i medju politicarima, odgovornih ljudi kojima je struka svetinja ali je, ipak, u javnosti mnogo vise onih, cije “strucno” misljenje zavisi od onog ko placa tu njihovu “muziku”. Pritom mislim, pre svega, na “eksperte” iz “Centra za liberalno demokratske studije” koji i dalje propovedaju njihovu “politicku” ekonomiju, iako je sam zivot demantovao sve te neoliberalne mantre. Od njih ne mozemo nista ocekivati, jos manje zahtevati. Mozemo se jedino nadati, da ce Sorosevom fondu i NED-u ponestati dolara i da ce se onda njihove aktivnosti u medijima, zbog nedostatka “motiva”, same od sebe ugasiti. A do tada, ako nam je do morala, moracemo, kao sto rece Djindjic, ici u crkvu. Ili u NSPM.
Preporuke:
0
0
13 petak, 12 decembar 2008 17:43
Vanja
Sviđa mi se što Vukadinović uvek nađe malo mesta za šalu i humor čak i u ovako ozbiljnim temama. Na primer: "Mili bože tog naglo vozbuđenog patriotizma" nisam prestao da se smejem. Hehe.

Inače, bravo. Odličan tekst.
Preporuke:
0
0
14 ponedeljak, 15 decembar 2008 20:54
smiljka
Na stranu ko je rusofil a ko "latin", kod RUSA je nafta.I gas.Verujem da bi svako dao bolju cenu od rusa,kada bi mogao. Na primer Kole.
Ali, šalu na stranu,da NIS vredi više, pa kupili bi ga poverioci. Kako neko ko je toliko dužan (kao NIS) može u opšte nešto da vredi.Osim članovima upravnog odbora i menadžmentu. Vredeo bi on i OMV-u, ali nemaju naftu.
Jedina vrednost NISA je u monopolu.Možda i to , ne manje važno,što je NIS u Sbiji, a u njoj živi grupa (ne baš mala) SLOVENA. Varaju se oni koji tvrde da to Rusima nije bitno. Ili znaju da jeste, pa zbog toga tolika histerija.
Inače, tekst odličan, posebno deo "između redova"
Preporuke:
0
0
15 utorak, 16 decembar 2008 19:24
Mitar Taranovic
Ljudi nemojte se zavaravati da pitanje Rusa i NIS-a ima veze sa ekonomijom. Dinkic i ekipa koja se najostrije protivi bilo kakvom poslu sa Rusima dobro znaju da su im sponzori 5.10. puca a to su Amerikanci i Englezi, uz jos nekoliko zemalja iz EU, jasno rekli da Srbi ne smeju da imaju bilo kakve ekonomske ili druge veze sa Rusima. On i grupa 5.10. pucista se na to obavezala. Zapad radi mesecima na miniranju veza koje je obnovio Kostunica, negde 2005/6. Nesto slicno je planirao i Z.DJ. pred smrt! Ako je Kostinica mislio da na taj nacin pritisne Zapad oko Kosova nije mu uspelo. Dinkic takodje zna ono sto mu govore njegovi Zapadni sponzori, da oni nece dozvoliti da Rusi izgrade taj gasovod ni po cenu RATA. Dakle tehnicki gledano, Dinkic je u pravu - gasovoda nece biti! Moralno gledano nije u pravu!
Preporuke:
0
0
16 petak, 19 decembar 2008 21:18
DEDA-EU
Osnovno i prvo pravilo tranzicije jeste. Upropascavanje i obezvrednjivanje svega sto moze da se upropasti i obezvredni.Posto se upropasti i obezvredi onda nastupaju kupci sa mizernim ponudama.Pojavi se potencijalni kupac(kobajagi)dogovor se ne postigne,posle nekog vremena pojavi se drugi moguci pravi kupac ali cena je niza jer je jedan kupac ili vise pre toga vec odustao.Za to imate x primera u Srbiji.Zato smatram da posao sa Rusijom treba sklopiti da se nebi desilo da NIS ode za puno manje para,kao sto ce se verovatno desiti sa Avio kompanijom RTB Bor i jos mnogima.Netreba samo gledati trenutno stanje treba takve poslove gledati dugorocno sto i jeste cilj tog projekta.I ako se sklapa posao bolje ga sklopiti sa koliko toliko dobronamernim partnerom nego sa dokazanim neprijateljem.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner